ieškoti

Plienas kaip pavojingas veiksnys. Ciuricho oro uostas.

BIL_REF_CH_Zürich-Flughafen_16z9_FHD
Ciuricho oro uoste buvo sumontuota apie 25 km „Schöck Combar®“, siekiant išvengti itin jautrios manevravimo zonos sistemos darbo sutrikimų.

Specialus sutvirtinimas, padidinantis skrydžio saugumą

Orlaivių manevravimas ant žemės yra ne mažiau sudėtingas nei ore; tiesiog šis procesas yra lėtesnis. Visi didesnieji oro uostai – tai sudėtinga pakilimo ir tūpimo takų ir eismo juostų sistema su įmontuotomis indukcinėmis kilpomis, kurios padeda skrydžių valdymo centrui atlikti savo darbą.

Kaip šviesoforai keliuose

Antžeminiai žibintai – raudonosios stop juostos – yra aiškiai matomos pilotams. Tai „raudona juosta“ tikrąja to žodžio prasme, kuri įspėja apie itin didelio atidumo reikalaujančias vietas. Šių linijų jokiomis aplinkybėmis negalima kirsti be skrydžių valdymo centro leidimo.

Magnetinis laukams pavojams aptikti

Indukcinės kilpos žemėje prieš raudonuosius žibintus ir už jų stebi orlaivio judėjimą. Jos sukuria elektromagnetinį lauką, kuris pasikeičia, kai tik į jį patenka masę turintis objektas su savuoju magnetiniu lauku – šiuo atveju lėktuvas.

Stiklo pluoštas vietoje plieno

Siekiant užtikrinti šios itin jautrios sistemos funkcinį patikimumą, atitinkamos betono plokštės turi būti sustiprintos ilgam ir nenaudojant magnetinį lauką įtakojančių medžiagų. Atliekant Ciuricho oro uosto išplėtimo darbus, statybų vadovas šiuose segmentuose įdiegė „Schöck Combar®“ sustiprintą stiklo pluošto polimerą. Šiuo metu Ciuricho oro uosto takuose panaudoti 25 kilometrai šių armavimo strypų. Stiklo pluoštas nesukuria magnetinio lauko, negali būti "įmagnetinamas", nėra laidus statiniam krūviui be to nekoroduoja. Plienas šiuo atveju būtų visiškai netinkamas. Dviejų etapų gamybos proceso metu stiklo pluoštas tvirtai supinamas, o po to impregnuojamas specialiu vinilo esteriu. Šio proceso metu gaunama atspari ir tvirta medžiaga, kuri netiesiogiai, tačiau ženkliai padidina skrydžių saugumą.